keskiviikko 20. elokuuta 2014

Pitkästä aikaa postausta ja videota

Nyt on ollu taukoa kirjoittamisesta mutta voisin taas koulun alun myötä jatkaa postailujen tekemistä.
En jaksa kesälomasta sen enempää kirjottaa,joten ehkä tää video kertoo paremmin miten mun kesä on mennyt.


Työ viikko tallilla meni ihan kivasti.En paljoa siellä kuvaillut mitään mutta tässä jotain kuvia mitä sieltä napsin elukoista joita hoidin,ratsastuskuvia ei ole.Mulla ei myöskään jostainsyystä ole kuvia kolmesta vuohesta joidenkanssa jillailin tosi paljon,yhden kilin kanssa ystävystyin niinkin paljon viikon aikana,että pieni tuli nukkumaan loppu iltoina aina mun syliin,ikävähän tätä pikkusta sitten jäi.







Tallin omistaja käytti mua myös strutsi tilalla,noi linnut oli tosi pelottavia :D




Perjantaina pääsin Sonin luo pitkästä aikaa! Nyt elämä taas hymyilee.Kävin ajamassa Tilli hevosen,lv ruuna siis kyseessä.Oli mukava ajokki vaikka omalla moottorilla kulkikin.Totesin,että pyrin nykyään ajamaan vaan hiittareilla,koska mua särkee aina selkää ja hartijoita koppakärryissä istuminen,hiittikärryt on paljon mukavammat ja tasasemmat istua.10km ajolenkki mentiin.


hirveetä kyytiä paineltii

Sonin ratsastin pellolla jonne oli luojankiitos ratsastettu kunnon ura ja keskeltä oli tampattu ruohoa alas.Olin yksin tallilla niin en saanu paljoo kuvia,mutta Soni meni ihan ok,käynnissä kivasti mutta ravi hirveetä kaahottamista.Laukka nous parikertaa ja oon tosi tyytyväinen siitä,koska en oo aikasemmin saanu laukkaa nostettua pellolla.Soni kyllä osaa laukannostot ihan hyvin.
Tämä talli missä olin viikon,sieltä tullaan mulle ja Sonille pitämään tuntia Sonin koti tallille.Oon ihan innoissani,että saadaan opetusta tamman kanssa :)
Tein perjantaina tallilla myös iltatallin,eli heinät,vedet,kaurat hepoille.Oli kiva tehä vaikka sainki aivan saakelinmoisen tällin sähkölangasta vesiä laittaessa. Nyt viikonloppuna menen varmaan tallille riippuen tervehdynkö perjantaiksi mennessä,koska olen ollut nyt 3-päivää kuumeessa.


Tää hevonen on vaan niin rakas<3
Hain töitä lehdenjakajaksi tossa maanantaina ja tänään tuli viestiä,että ois tarjolla paikka ihan meidän läheltä.Huomenna mun äiti soittaa tänne jakeluihin ja sopii asian.Toivottavasti pääsisin jakamaan mahdollisimman paljon tästä läheltä,jotta 'tulot' olis sitten vähän suuremmat kun sen viikkorahan verran.Itsehän en siis viikkorahoja ole ikinä saanut,mutta näin kuvainnollisesti :D Eipä siitä paljoa voi saada,ehkä 50-200e mutta olisi se satanenkin rahaa.

Sonia tarjottiin puoliylläpitoon,mutta ei olisi onnistunut ilman tätä työtä.Nyt kun ehkä onnistuisi maksujen puolesta ei löydykkään bussia jolla pääsen tallilta pois.Tallille kyllä pääsisin vaikka joka pv,mutta takasin ei tule julkisia.Millähän logiikalla nääkin on tehty.

Mun täytyy nyt tosiaankin eka kuukaus katsoa paljonko mä saan tästä rahaa ja sitten miettiä mikä olisi järkevä ratkaisu ja mitä mä pystyisin tolla palkalla rahottamaan.Eli siis jakoja olisi 2x/vk ja olen kuullut että 4-6h niitä vosi joillakin paikkakunnilla jakaa.Tottakai ottaisin ton 6h/pv,jos mahdollista ja vaikka kakskin jakopiiriä tästä läheltä jos vaan olis mahdollista.
Hyötyisin siinä liikunnallisesti,koska kuntoa olis hyvä saada kohotettua,mun ei myöskään tarvis istua joka päivä yksin kotona kun en ole tallilla.Koulun jäljeen jään helposti vaan kotiin kun en jaksa liikkua mihinkään,nyt olis pakko hinata se perse ulos ja ois hyvä niin.Ja tästä sais vielä vähän rahaakin,motivaatiota tois sitten se,kun tietäisin että mitä enemmän töiden eteen teen sitä paremmat mahdollisuudet mulla on päästä olemaan enemmän Soninkanssa.
Huomena selviää sitten lisää :)

Ootteko muuten kuullut Haloo helsingin uuden biisin? Musta tää on ihan mahtava ja en voi lopettaa kuuntelua :D

Ainiin vielä vähän mainostan.Teen taas otsapantoja hevosille,eli multa voi niitä kysellä jos haluaa :)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti