perjantai 28. maaliskuuta 2014

Miksi lämminveriset ja syy valmennusten jäämiseen.

Monet ihmettelee,minkä takia oon lopettanut estevalmennuksissa käymisen ja miksi vuokraan juuri lämminveristä,minkä takia en halua edistyä jollakin hienolla osaavalla hevosella ja mikä mua ajamisessa ja ylipäätään lämminverisissä kiehtoo.

Olen itse pienestäpitäen ratsastanut lämminverisillä.Alotin 6vuotiaana korpikylänratsastuskeskuksessa jossa kävin noin puolvuotta ja sileltä siirryin kiwatcha tallille.Parin kuukauden poneilla ratsastelujen jälkeen pikku Milla laitettiin ratsastamaan yli 170cm lämminverisillä..


Ratsastin siis todella usein kahdella eri lämminverisellä.Ensin jonkinaikaa vanhemmalla luottotammalla ja sen jälkeen tällä kuvissa olevalla lämminverisellä,nämä oli siis aika lailla vakkarihepat mulle.
Jossainvaiheessa tämä lämminveriset kuitenkin jäi kun olin muutaman vuoden kyseisellä tallilla käynyt ja näitä hevosia ei enään ollut.Olin ehkä 10-vuotias kun muutimme ja aloin ratsastamaan toisella ratsastus koululla,jossa kävin n.vuoden,siellä oli vain poneja ja en muutenkaan oppinut tallilla lähes mitään,joten äitini vei minut ratsastamaan jollakin yksityisellä islannin hevosella.Muutimme taas ja aloin käymään ratsastuskoululla jossa ratsastin varmaan yli vuoden ja lähes jokatunti ratsastin aivan ihanalla lämminverisellä..

Muutimme taas ja aloin vuokraamaan olikohan nyt 2011 vuonna,lämminveristä tammaa jolla kävin aika kauan.
Tän tamman jälkeen aloin jossainvaiheessa käydä kaverinkanssa yksityisellä ravitallilla jossa käytiin ajamassa,taisiis minä omistajankanssa ja yksin kävin ajelemassa poneja.Oon 2011 asti ajanut säännöllisesti ja epäsäännöllisesti suht paljon.

Ratsastus jäi joksikin aikaa ja sitten jatkoin taas ratsastamista. Kävin ns.Väliaikaisesti estevalmennuksissa mutta etsin kokoajan vuokrahevosta.Joo onhan ne estevalmennukset ihan kivoja,mutta se miten paljon tippuilin ja aloin jännittää uudelleen niitä esteitä vaikka pääsin jo estekammosta ylikin ei ollut enään hyvä juttu.Löysin ihanan lämminverisen tamman ht-netistä ja sovittiin omistajankanssa koe ratsastus ja vaikka hevonen testaili ja leikki hurjaa vallotti hän heti mun sydämen. Nyt siis vuokraan lv tammaa,jolla ei ikävä kyllä voi ajaa mutta ratsastaessa on just hyvä mulle.Semmonen lämppärimäinen ja luonnekkin on aivan mahtava!

Sonin ratsastuksen ohella käyn ajamassa lähi tallilla sillointällöin shetlannin ponia,mutta sillä yleensä mennään aika rauhallista kärryilyä,joten varmaan ensiviikolla käyn ajamassa Sonin omistajan toista lämppäriä ja tää on ihan mahtava juttu,koska ajaminen on mun mielestä jopa kivempaa kun ratsastus,jos pääsee ihan kunnolla ajamaan,silti Soni on paras vaikka sillä ei ajaa voikkaan! :D

Oon tässä alkanut miettimään,että ylä-asteen jälkeen varmaan oon ravipuolelle suuntautumassa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti